Pong, Super Mario, World of Warcraft, Minecraft … Ända sedan 1970-talet har datorspel varit en del av mångas vardag. Världen har påverkat spelen men spelen har också påverkat världen. I Spel genom tiderna guidar spelutvecklaren Oliver Elm läsaren genom några av de mest framgångsrika spelen från de senaste 50 åren. Han beskriver hur de påverkat spelvärlden och hur annorlunda våra spelupplevelser hade varit om just de spelen inte hade utvecklats. För den som älskar spel och datorer är det här den perfekta ingången i böckernas värld. Det här är fjärde boken i Hegas lättlästa faktabokserie Spelutveckling. Hegas lättlästa böcker väcker läslusten hos barn och unga.
Pong, Super Mario, World of Warcraft, Minecraft … Ända sedan 1970-talet har datorspel varit en del av mångas vardag. Världen har påverkat spelen men spelen har också påverkat världen. I Spel genom tiderna guidar spelutvecklaren Oliver Elm läsaren genom några av de mest framgångsrika spelen från de senaste 50 åren. Han beskriver hur de påverkat spelvärlden och hur annorlunda våra spelupplevelser hade varit om just de spelen inte hade utvecklats. För den som älskar spel och datorer är det här den perfekta ingången i böckernas värld. Det här är fjärde boken i Hegas lättlästa faktabokserie Spelutveckling. Hegas lättlästa böcker väcker läslusten hos barn och unga.
När du röstar kan du också vara med och tävla om fina priser – för hela din klass!
Ålderskategori 6-9 år:
En dag på Funnys Äventyr i Malmö
Ålderskategori 9-12 år:
En dag på LasseMajas Deckarhus i Linköping
Ålderskategori 12-16 år:
Egen biovisning
Ålderskategori 6-16 år:
Klassprenumeration på Kamratposten